Prawa autorskie

Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego pomysłu i mojego autorstwa, jeśli jest inaczej wyraźnie to zaznaczam. Proszę uszanuj moją pracę i nie kopiuj ani nie wykorzystuj mich zdjęć jako własnych....Potrzebujesz, podoba Ci się, chcesz wykorzystać - zapytaj...

piątek, 23 maja 2014

jak zrobić ukwieconą szkatułkę - kurs




obiecałam, więc proszę - mam nadzieję, że się nie rozczarujecie bo w zasadzie żadnej "ameryki" tu nie odkrywam
potrzebujemy - pudełko po herbacie, papier scrapowy 30x30, klej magic, nożyczki
ja wykorzystuję pudełko po biedronkowej miętowej - pasuje mi wielkość....można użyć innego, można też pokusić się zrobić samemu...obklejam papierem do robienia kartek bo jest dość sztywny i plastyczny zarazem, co powoduje, że ładnie się zagina na brzegach, pewnie może być to inny papier, pamiętajmy jednak, że cała konstrukcja musi być dość sztywna, żeby się nie ugiąć pod kwiatkami, pamiętajmy, że nie papier ma być tu ozdobą:) ma się tylko ładnie komponować w całości....



rozklejam pudełko i przykładam do papieru


odrysowuję, zostawiając na górkę ok 1 cm z każdej strony!!! po wycięciu przyklejam


a przed oklejeniem brzegów nacinam po skosie papier tak aby wszystko się ładnie ułożyło i zgrało



zanim złożę w całość linijką nadaję kształty na zgięciach



przyklejam i chwilę przytrzymuję, żeby klej podsechł, tu wyższość magica na klejem na gorąco, można jeszcze co nieco poprawić:)


gdy już mamy oklejone pudełko przynosimy kwiatki i dodatki
ja najczęściej używam kilka wielkości róż, pączki, lilie, stokrotki; piórka, koraliki....reszta wedle uznania
i zawsze powtarzam dobór kolorów czyni cuda:)


nóżki robię z koralików o średnicy 12mm okrągłych, ale mogą też być inne, ważne żeby były jednakowe:)
naklejam je na obrzeżach tak aby nie wystawały za szkatułkę



i tu już przechodzę na klej na gorąco,,,,,magic absolutnie się do tego nie na da:)
zazwyczaj wychodzę z jednym z kwiatków na ściankę szktułki



następnie największą róże przyklejam lekko po skosie do pudełka
jak widać pudełko w środku zostawiam specjalnie puste....aby mieć możliwość manewru, ukrycia różyczek tyle ile będzie mi potrzeba


następny kwiatek doklejam do pierwszego i do brzegu szkatułki pod skosem, tak, że powstaje między nimi luka


następny też pod skosem zarówno do kwiatka jak i pudełka, czasem leję jeszcze klej po wierzchu końcówek kwiatków, chwilkę czekam aż zastygnie



tu już uzupełniłam wcześniejszą lukę różyczką skręcaną


i drygi rządek, oczywiście kwiatki układamy jak chcemy, albo bardziej do środka albo bardziej na zewnątrz


wierzch możemy lekko zagiąć - będzie dodatkową ozdobą
a całe wieczko przyklejamy do róż....


luki jakie pozostają uzupełniam piórkami (można sizalem)




możemy dodać motylki, ptaszki....


kokardkę


oczywiście moje kochane perełki


i środki stokrotek


a brzegi szkatułki tutaj ozdobiłam perełkami, ale możemy użyć sznurka, koronki, taśmy ozdobnej, co mamy i co nam pasuje do całości


inne szkatułki i rozwiązania zobaczycie we wcześniejszych postach i późniejszych pewnie też:)
mam nadzieję, że odrobinę pomogłam:)

31 komentarzy:

  1. Jesteś niesamowita, nawet nie próbuję, bo czegos nawet podobnego nie zrobię. Bukieciki i cała reszta fantastyczna, Bardzo dziękuję. Dobrze, że wczesniej napisałaś co będzie, bo nie mogłam nawet literki przeczytać na przesyłce. Stąd wiem od kogo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudenko. Chetnie bym skorzystala z kursu, ale moje roze nie sa takie piekne. A nie wiem, jak to bedzie z innymi kwiatkami. W sumie... To nigdy nie mow nigdy ;-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dłuższego czasu podziwiam Twoje prace - są rewelacyjne, a kwiaty wyglądają jak żywe. Ja na razie zostałam na etapie róż cukierkowych, ale może kiedyś odważę się (dzięki Tobie) spróbować takich, jakie Ty robisz. Kursik rewelacyjny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie Aga;)....dziękuje za wspaniały kursik;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik. Bardzo przejrzysty i może kiedyś go wykorzystam! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście wykonanie jest bardzo proste. Tajemnica tkwi w pięknych kwiatach. No i trzeba mieć jeszcze taki dar jak Ty Agusiu- umiejętność tworzenia pięknych i gustownych kompozycji.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja sądziłam ze układasz całe róże z łodygami w gąbce w środku , a tu proszę same łebki róż naklejane na siebie :) dziękuję za kurs , ech u mnie herbata rzadko w domu gości ale pewnie coś wykombinuję, piękny kurs dziękuję i czekam na kolejne z niecierpliwością :) hmm może mini bukieciki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszko przyznam się że mnie bardzo zaskoczyłaś, wszytskiego bym się spodziewała ale nie pudełka po herbacie !!!! Szkatułka jest rewelacyjna i w sumie bardzo prosta do wykonania. O kwiatkach pisać nie będe bo wiadomo są rewelacyjne!! a do tego całość zawsze gustownie dobrana i ułożona . Masz talent . DZiękuję za świetny kursik , zapisuję w ulubionych żeby móc do niego wrócić w chwili wolnej . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale swietny kursik Agusiu ! Powiem Ci szczerze ze na to pudeleczko mi sie przyda :) Kiedys moze zrobie takie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślałam, ze szkatułkę robisz z czegoś sztywniejszego, a tu proszę - pudełko po herbacie :) no i właśnie to jest super - wymyślić coś z czegoś, co ma się pod ręką, ułożyć kompozycję i odpowiednio dobrać kolory :) ale nie każdy tak potrafi - dlatego podziwiam i gratuluję talentu! Bardzo jasno to pokazałaś - świetny kurs!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale cudeńko! Ty piszesz, że to proste, na pewno kiedyś usiądę i spróbuję je zrobić ale mi to tak łatwo ani ładnie raczej nie pójdzie :) A te Twoje kwiatki to już w ogóle rewelka i jak dla mnie to wyższa szkoła jazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nic dodać, tworzysz niepowtarzalne, piękne prace, a kursik każdemu się przyda, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. no patrz, wiedziałam, że na pudełku od herbaty będzie najwygodniej! ;-)
    nawet sobie jedno przygotowałam ale familia ciepnęła mi do kosza, i teraz poczekam aż wypijemy następną herbatkę;-)

    super kursik Aga!

    no i właśnie o ten dobór kolorów wszystko się rozbija,
    to rzadki dar a ty go masz w nadmiarze kochana,
    super bukiecik, jak zawsze urzeka

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkatułka piękna. Świetny kursik, prosty i czytelny, wszystko fajnie wytłumaczone. Na pewno wiele osób będzie z niego korzystać :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurs jest bardzo praktyczny i czytelny, aż kusi, żeby zrobić sobie takie małe cudo samodzielnie ;) Muszę o tym pomyśleć... Efekt rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny kursik i rewelacyjnie przeprowadzony, nie sądziłam, że ze zwykłego pudełka po herbacie można wyczarować takie cuda :))))
    Aguś super!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pudełko po herbacie...nie wpadłabym na to;)To takie proste a takie piękne;)
    Kursik oczywiście podkradam;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne, wiosenne kolory :) niesamowita szkatułka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kursik super, ale ja do takich rzeczy noga jestem :-)Wolę podziwiać Agę- mistrza :-) Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudo!!!! I nic dodać nic ująć

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny pomysł - kompozycja kwiatowa w szkatułce, ja zazwyczaj układam swoje kwiaty na desce brzozowej, dzięki za wskazówki, zapraszam do mnie na bloga pomyslyjustyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna szkatułka i świetny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy i dokładny tutorial...podziwiam pomysł
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna praca, a za podzielenie się pomysłem wielkie dzięki:*

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzięki Aga za kursik, jest super. gdybym jeszcze takie cudne kwiatki potrafiła robić.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniała szkatułka Agnieszko a kursik jest rewelacyjny. Jestem zachwycona, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super!!! Skrzyneczka jak zwykle wyszła Ci śliczna, a kursik - bardzo fajny i czytelny :) Dziękuję, chyba się skuszę i zrobię sobie też taką :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Aga dziękuję za kursik, w takim razie nie pozostaje nic innego jak brać się do roboty:), żeby tylko różyczki wyszły tak piękne jak Twoje :), pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Super kursik. Świetny pomysł z pudełkiem po herbacie, bo szkatułka jest dobrze wzmocniona.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ach cudowna!!! Moze kiedys sama sprobuje , ale Ty jestes Mistrzem!

    OdpowiedzUsuń